tisdag 19 oktober 2010

Lite som sammet för själen


Och ett inlägg som inte har någonting med bilden att göra men jag tycker den är så vacker. Som en måltavla. Min måltavla för ikväll. Kvinnan på fotografiet heter Lotta och en gång i tiden hade hon en av Göteborgs finaste vintagebutiker. Drömma hette den. Affären är numera ett minne blott men Lottas fina blogg lever kvar.
Lite som sammet för själen.
Är även allt det fina som kommer och går hos Popitop. Det är så många saker jag aldrig hinner fotografera. Saker som liksom bara flyger förbi. Swiss swiss. Så är de borta. Som om de aldrig existerat. Andra lever kvar och lägger sig till ro. Mjukt där inne. Senast idag sålde jag ett soffbord som redan kurat ihop sig i hjärtat mitt.
Nya bilder på nya fina saker kommer i slutet av veckan.
Tills dess,
all världens kärlek
L

5 kommentarer:

  1. Ledsen att jag inte kan hjälpa i helgen. Hoppas det löser sig! Krams!

    SvaraRadera
  2. Ingen fara kära K, ingen fara alls. Jag kastade mest ut en fråga för att se om jag kunde få något svar. Men tack för undran. Undran värmer och håller i. Puss! Och ha det änna görsköj på resan. Kärlek, L

    SvaraRadera
  3. Kära hjärtanes vad fin du är!!!

    Och alla dina vackra saker...
    Kram och tack :)

    SvaraRadera
  4. Tack till tösera L. En stor kram till Lisa och Lotta för finaste orden. Och en liten kram till Linda, det vill säga mig själv, för att du förstår vidden av kärlek. (vilket jag i och för sig inte betvivlar att ni gör heller men det lät bra ;)

    SvaraRadera