måndag 16 augusti 2010

Heliga måndag


Det är en skön rytm just nu. Inom mig gungar det mjukt och behagligt. Och så är jag nöjd med helgens försäljning. Tack alla kunder som kom och skålade med mig. Det regnar här idag. Böljande regn som trippar lätt på skalet. Det är måndagsvila och jag fyller upp och fyller på mitt inre med musik. Under mitt skal är det rosa. En gång var det svart. Men nu är det verkligen rosa. Jag tänker att musiken förstärker de fina färgerna och att utan vackra kulörer så finns det inte så mycket att ge. I mitt jobb ger man. Hela veckan lång lägger jag en bit rosa på någon annans palett. Om jag har tur så blandar sig mitt rosa med någon annans rosa. Men det är bara om jag har tur. För det mesta vandrar kunderna iväg med en bit av min själ. Det är så det är och det är så det måste vara. Och så finns det vänner. Som behöver mitt rosa. Måndagar är med andra ord inte bara en viktig dag för mig utan även för alla andra som kommer i min väg resten av veckan.
Heliga måndag. Idag blandar vi en rosa kompott.

4 kommentarer:

  1. Hoppas vi blandar lite rosa med varandra iaf min vän. Du vet ju att jag så gärna vill ge tillbaka... Vila vackert!

    SvaraRadera
  2. K - Vi blandar hej vilt min vän. Det är en fin kompott. Väldigt pastellig. Och du ger mig mycket. Otroligt mycket. Puss!

    SvaraRadera